Aansporing na een Sozo

God heeft jou onvoorwaardelijk lief, dat blijkt uit alles wat je van Hem mocht ontvangen.  Het is voor mij een voorrecht dat ik hier getuigen van mocht zijn, terwijl God op een heel persoonlijke manier tot jou sprak tijdens de Sozo. Wat kostbaar dat Hij dingen naar boven haalde, je dingen liet zien of ervaren. Vol dankbaarheid geven we Hem alle eer! Ja, Hij redt, geneest en bevrijdt. (dat is de betekenis van het (Grieks Bijbelse) woord ‘Sozo’ ). We zijn ervan overtuigd dat Hij jou je iden­titeit, zoals Hij die bedoelt heeft ten volle wil geven.  Hij wil dat je vrij volledig vrij bent in Hem.
In Gods ogen ben je kostbaar, dat heeft de Sozo, laten zien.  Het zal een blijvend effect op je leven hebben, als je steeds weer op Hem blijft vertrouwen.  Steeds opnieuw mag je naar God terug­ke­ren. 
Tijdens de Sozo heb je veel mogen ontvangen en gezien wat van God komt en wat niet.  Je hebt afstand genomen van de leu­gens.  Het kan zijn dat het soms nog een strijd oplevert.  Het enige dat nodig is, is dagelijks te blijven kie­zen voor de waarheid!  Je zult groeien in de relatie met God en nog sterker worden in Hem.  Hij zal je helpen de Waarheid, die zijn Zoon Jezus Christus is, te onderscheiden.  En die waarheid zal je vrij maken.
Bijbelse teksten die je kunnen helpen in de Waarheid te blijven:
·       Jezus is de weg, de waarheid en het leven! (Johannes 14,6)
·       De Heilige Geest is de Geest van de waarheid. (Johannes 14,17 + 15,26)
·       Hij zal je de weg wijzen tot de volle waarheid. (Johannes16,13)
·       De Vader kan niet liegen! (Numeri 23,19 + Titus 1,2)
·       Zijn woord is de waarheid (Johannes 17,17)

De liefde van God wil tot in het diepste van jou doordringen, in alle hoeken van je leven. Daar waar God komt, komt licht, Hij wil je helpen, dat wat niet goed is bij de wortel aan te pakken. Hij begrijpt hoe din­gen in je leven ontstaan zijn, welke gevolgen dit in je leven heeft gehad en welke reac­tie­pa­tronen zich hierdoor hebben ontwikkeld. Vergeving is een belangrijke sleutel tot vrijheid.  Je kan je leven niet over­doen, maar wat wel kan: is Hem ontmoeten, waardoor je genezing ontvangt.

Als je hoopt dat de mensen die je pijn hebben gedaan ineens helemaal zullen veranderen, anders met je om zullen gaan en je zullen geven waar je naar verlangt, word je opnieuw gekwetst. Ver­wacht de genezing niet van hen.  Je genezing vind je bij God als Vader, Moeder, Vriend / Broer. Door negatieve ervaringen was je beeld van Hem vertroebeld, waardoor er een blokkade tussen jou en Hem ontstond.  Liefdevol wil Hij je laten weten hoe Hij werkelijk is.  Steeds dieper zul je ervaren dat Gods liefde voor jou onvoorwaardelijk is, Hij laat je nooit alleen: en daarin ligt je genezing!  Het is een genezing die je mocht ontvangen.  Jij mag hier steeds voor God kiezen, Hem in je toelaten voor wie Hij is. 
In je eigen omgeving kan je altijd teruggaan naar die momenten waarin Hij je tijdens de Sozo iets moois liet zien (of horen, weten of ervaren) en je kunt Hem altijd vragen om je meer te laten weten of zien. 

Ook al veranderen mensen in jou omgeving niet, kun je hen zegenen.  Vraag het aan God om hen te zegenen en je zult zien, dat God werkt.

Tijdens de Sozo mag je de liefde van God voor jou meer en meer gaan ontdekken en besluiten om dit als waarheid te omarmen.  Het is een liefde die steeds dieper wil en kan worden.
·       Wie je bent in de ogen van God, kan verschillen in wat mensen in jou zien.  God heeft jou onvoorwaardelijk lief, Hij heeft je immers uit liefde geschapen.  Alles wat niet goed is in jou of niet overeenstemt met het beeld van God in jou zal aan het licht komen.  Kies steeds voor God, Vader, Zoon en heilige Geest, zodat Hij meer ruimte in jou ontvangt.  God zal je beschermen, je het leven geven en je opbouwen.
·       We zijn al verlost, de prijs heeft Jezus voor ons betaald aan het kruis.  Door af te rekenen met een leugen over God, krijgt Hij alle ruimte en deel je meer en meer in de verlossing, die God door zijn Zoon Jezus en de heilige Geest wil geven.

Het kan zijn dat je tijdens de Sozo met dingen hebt afgerekend, maar dat je je niet gelijk anders voelt. Laat je hierdoor niet ontmoedigen, want dat wil niet zeggen dat er niet echt iets is gebeurd of veranderd. Je hebt goede besluiten genomen en doordat je weet van welke leugens je last had, ben je beter in staat, de Waarheid die Jezus is te volgen. Daardoor leer je er beter op te reageren door te besluiten dat je niet langer met die leugens wilt samenwerken en dat zal een wezenlijke ver­an­dering in je leven brengen. Vraag je daarnaast af met welke mensen je wilt optrekken. Welke mensen hebben een positieve invloed op je, ten gunste van je Gods- en je zelfbeeld?
Jouw keuzes zijn krachtig!
        Blijf kiezen om te vergeven
        Blijf kiezen voor de waarheid
        Blijf kiezen om de deuren die gesloten zijn -omdat je met dingen hebt
        afgerekend- gesloten te houden.
        Blijf jezelf eraan herinneren dat God goed en liefdevol is.

De waarheid zal je vrijmaken! (Johannes 8,32)
We worden geheiligd door de waarheid van de Vader. (Johannes 17,17)